Wednesday, August 31, 2011

9/ll #FILM : Press for the TRUTH.

#wikileaks #EGO's and uncensored cables !

The full, unredacted set of WikiLeaks cables is now available online and in readable form, courtesy of a three-way clash of egos between Julian Assange, disgruntled ex-WikiLeaks volunteer Daniel Domscheit-Berg and the Guardian’s senior journalists.

The release places in potentially grave danger US diplomatic sources whose names have been removed from the publicly released cables.

How? A document containing the full set of over a quarter of a million cables was placed online in encrypted form late last year. In what circumstances is unclear — according to different sources, it was done either by Julian Assange himself or, it now seems more likely, posted unwittingly by a WikiLeaks supporter, after material taken by Domscheit-Berg was returned to WikiLeaks. By that time, full unencrypted sets of the cables had already been passed by WikiLeaks to the The Guardian, which passed them to The New York Times against Assange’s wishes.

In any event, the online material at that point was unreadable without a password.

The problem was, the password was made available, by none other than The Guardian’s David Leigh, in his book released in February this year co-written with Luke Harding, WikiLeaks: Inside Julian Assange’s War on Secrecy. An extract from the book, which was published after the encrypted material had gone online:
Eventually, Assange capitulated. Late at night, after a two-hour debate, he started the process on one of his little netbooks that would enable Leigh to download the entire tranche of cables. The Guardian journalist had to set up the PGP encryption system on his laptop at home across the other side of London. Then he could feed in a password. Assange wrote down on a scrap of paper:
That’s the password,” he said. “But you have to add one extra word when you type it in. You have to put in the word ‘Diplomatic’ before the word ‘History’  Can you remember that?” “I can remember that.” Leigh set off home, and successfully installed the PGP software.
Leigh thus, as part of his effort to cash in on his once-intense but by then-soured relationship with Assange, had revealed the key to decrypting the entire set of cables that had been available online.

However, it has taken an extended period for people to link up the material that is available, with the key. Enter Daniel Domscheit-Berg, whose “Open Leaks” project has flamed out spectacularly in recent weeks. According to Der Spiegel, someone from Domscheit-Berg’s group — which narrows the suspects very rapidly — has in recent days been drawing attention to the connection between the file online — long since mirrored and distributed beyond hope of retrieval — and the password.

The vast irony of the breach is that for over a year, WikiLeaks has been accused by sections of the media, governments and foreign policy wonks of placing informants and sources in danger by releasing the cables, in contrast to the “responsible” handling of leaked material by the mainstream media — The New York Times’s Bill Keller actually boasted of lengthy meetings with the State Department to agree which cables his paper would release. Now, it turns out, it was the mainstream media itself that was responsible for distributing the magic password that may well place lives at risk.

This has sparked a remarkable round of recriminations. WikiLeaks — presumably Julian Assange, although it’s unsigned — has launched an extended spray at The Guardian, Leigh and his editor Alan Rusbridger for the breach, and accused The Guardian (again) of breaching the security conditions WikiLeaks placed on the material. WikiLeaks also says it immediately contacted human rights organisations and the State Department to advise of the breach, and to establish whether the State Department’s source notification program — put in place when the cables were first released last year — had contacted everyone identified as being at risk if their identities were revealed (bizarrely, its action of contacting the State Department was misrepresented by diehard WikiLeaks opponent and US apologist Michael Fullilove as WikiLeaks complaining to the Americans that it had been “hacked”). WikiLeaks also says the breach was behind its sudden, dramatic surge in cables release, which has seen thousands of cables released in the last few days.
In response, The Guardian has rejected all responsibility, in a piece by former WikiLeaks employee-turned-critic James Ball. The Guardian itself released a statement:
Our book about WikiLeaks was published last February. It contained a password, but no details of the location of the files, and we were told it was a temporary password which would expire and be deleted in a matter of hours. “It was a meaningless piece of information to anyone except the person(s) who created the database. No concerns were expressed when the book was published and if anyone at WikiLeaks had thought this compromised security they have had seven months to remove the files. That they didn’t do so clearly shows the problem was not caused by the Guardian’s book.”
However, The Guardian seems unaware that it would be impossible to “remove the files” once they had been mirrored and made available as a torrent, as if data could simply be pulled back off the internet by the body first posting it regardless of what others had subsequently done with it.

Shortly before deadline, Wikileaks was conducting a global consultation to determine if it should release the unredacted cables itself, with nearly all opinion favouring release.

The leak is the result of the vast egos involved in the WikiLeaks saga and the deep distrust, not to say visceral loathing, that has replaced once close relationships between the fractious Assange and WikiLeaks staff and external collaborators (however much they would reject the term) such as Leigh and his Guardian colleagues. And the latter appear to have preferred big-noting themselves with “meaningless pieces of information” to protecting potentially grave source material as closely as possible

Note: Crikey has decided not link to the location of the unredacted cables or identify the file name.

#LIBYA: #US #NATO invasion on Lybia and the implications for Africa and the World !

Tuesday, August 30, 2011

#Wikileaks #wlfind #Lockerbie leaked cable...

#Libya the TRUTH..listen to REP. Dennis Kucinich

#Wikileaks #wlfind :#Holocaust Museum allowed to work in Vatican Secret Archives given 'intense interest' in Vatican role at time

#Wikileaks #wlfind #McCanns massive British Goverment cover up..This is the largest missing person fraud we have ever seen !

#Wikileaks #wlfind #US drone crashed in Yemeni waters in 2007; Saleh lied, said it was Iranian to curry US favor

#Wikileaks #Libya war, Blood for OIL planned a long time ago starting with Yvonne Fletcher..

#Wikileaks #TWEETchat #wlfind

#Wikileaks #wlfind..Once you have read this ...

#Wikileaks #wlfind results...updated every minute.

#Wikileaks #wlfind #Sweden and disappearing Chinese children

Monday, August 29, 2011

#Libya #NATO #Massacre..demonstration aganist the murderers of NATO

Demonstration against NATO orchestrated war in in on 3rd September at 2pm, Republique Square.

#WikiLeaks grand jury prosecutor "required to take an unexpected business-related trip out of the country"

#Wikileaks : #Obama Administration Secretly Worked To Prevent Prosecution of War Crimes By The Bush Administration

240 #Wikileaks cables on pharmaceutical data exclusivity

240 Wikileaks cables on pharmaceutical data exclusivity

#Wikileaks #Assange, Domscheit-Berg his bitter rival... and the leaking of unredacted documents..

Supporters of Julian Assange's WikiLeaks organization accidentally released unredacted US diplomatic cables onto the Internet.
Supporters of Julian Assange's WikiLeaks organization accidentally released unredacted US diplomatic cables onto the Internet.
A WikiLeaks file containing the original leaked US State Department cables has inadvertently been released onto the Internet. The documents have not been edited to protect sources, meaning that the lives of informants could be at risk.

For reasons of data protection and privacy, your IP address will only be stored if you are a registered user of Facebook and you are currently logged in to the service. For more detailed information, please click on the "i" symbol.
The ongoing conflict between WikiLeaks founder Julian Assange and his former German spokesman Daniel Domscheit-Berg has led to the accidental release of confidential data that was in WikiLeaks' possession. Since the beginning of the year, an encrypted file has been circulating on the Internet containing the collection of around 251,000 US State Department documents that WikiLeaks obtained in spring 2010 and made public in November 2010.

The release of the file could potentially endanger the informants mentioned in the documents, many of whom live in countries whose governments are hostile to the US. The confidential diplomatic cables were redacted before publication to protect sources, but the file on the Internet contains the original, unedited documents.

In the summer of 2010, Assange stored the password-protected file containing the cables in a concealed location on a WikiLeaks server. He gave the password to an external contact to allow him access to the material contained in the file.

When Domscheit-Berg left the organization in September 2010 together with a German programmer, the two men took the contents of the server with them, including the encrypted file containing the documents. As a result, Assange no longer had access to the file.

Hidden Directory

At the end of 2010, Domscheit-Berg finally returned to WikiLeaks a collection of various files that he had taken with him, including the encrypted cables. Shortly afterwards, WikiLeaks supporters released a copy of this data collection onto the Internet as a kind of public archive of the documents that WikiLeaks had previously published. The supporters clearly did not realize, however, that the data contained the original cables, as the file was not only encrypted but concealed in a hidden subdirectory.

Then, in the spring of 2011, Assange's external contact made public the password that he had received from Assange without realizing that this would allow access to the unredacted US cables. The slip-up remained undetected for several months. Members of OpenLeaks, the rival whistleblower organization recently set up by Domscheit-Berg, have now drawn attention to the lapse. They say it proves Domscheit-Berg's allegation, which he has been making for months, that data held by WikiLeaks is "not secure."

A number of media organizations, including SPIEGEL, first reported on the contents of the leaked cables in November 2010. All the publications made sure to redact the documents to obscure the name of informants in particularly sensitive positions to protect them from retaliation. A number of the files were entirely withheld from publication to avoid endangering sources.

Correction: An earlier version of this article incorrectly stated that Assange gave the password to an associate of his. In reality, it was an external contact. We have corrected the article accordingly.

#Libya #AGENDA BLOOD for OIL !

#Wikileaks #Icerocket LIVE search...

Saturday, August 27, 2011

#LIBYA #LIBYAGATE and the murder of Yvonne Fletcher

#Russia successfully test-launches ballistic missile -

#Libya: #BBC put out recorded footage from India and said it was live from Libya

#NATO #LIBYA: Nato has gone too far

Cameron, Obama & Sarkozy liable for prosecution under International Law…

#Libya: What is #US hiding ?

Targeted Killings of non-mainstream reporters in Libya ordered: Attempts to bury truth

The Examiner learned in communications from human rights defenders and independent journalists throughout Monday that they were shaken with news of 1300 Libyans killed and 5000 wounded Saturday, plus, the U.S. allegedly ordered Targeted Killings of Voltaire Network reporters , Mahdi Darius Nazemroaya and Thierry Meyssan, non-mainstream reporters in Libya covering the NATO war, while other independent reporters there are being fired upon and one, Mohammed Nabbous was killed Saturday according to ABC News. In an interview with journalist Don DeBar on KPFA radio, he reported most mainstream "news" about Libya has been untrue, as alternative news sites heavily report but are increasingly persecuted according to their recent reports.

The reporter who may  have known too much, slain and what the U.S. is hiding

"The conflict in Libya has claimed the life of another journalist. A sniper shot Mohammed Nabbous, 28-year old resident of Benghazi and founder of its first independent TV news channel Libya Alhurra, on Saturday night," reported ABC's Mark Colvin on Monday.

As Naboous was filming attacks in Benghazi, he was shot, soon after the regime said it was honouring a ceasefire, according to ABC.

"You may have heard Mohammed Nabbous on this program on Friday when he reported an attack on a power station outside Benghazi," Colvin wrote.

Within days of NATO bombings on Libya, Nabbous reportedly had a team of "citizen reporters," shooting video reports all around Benghazi that he was posting on his channel Libya Alhurra.

"He was also an important source for foreign networks like Al Jazeera, CNN and NPR who regularly interviewed him and rebroadcast his videos. We also relied on his video updates to confirm stories coming out of Benghazi," stated Colvin for ABC .

The sense of despair expressed by Human Rights advocates and independent journalists from various points around the globe in communications to the Examiner on Monday as word spread about the recent NATO massacres on Libyans, unreported by mainstream news, and the targeting of independent reporters.

Monday, cheers reported in some corners were not heard from human rights workers when mainstream reported Tripoli had falling under what independent reporters say, has been falsely reported on mainstream news.

"What is needed right now is not despair on our part, but the dissemination of information, which NATO has decided is the most important battleground," stated independent journalist, WBAIX radio announcer Don DeBar, formerly with NPR's WBAI .

DeBar told Dupré in communications early Tuesday that Nabbous, unlike painted by ABC, was "clearly a U.S. agent."

"He founded Libya's version of al-Hurra," said DeBar.

According to Wikipedia "Alhurra (or al-Hurra) (Arabic: الحرّة‎, al-Ḥurrah [alˈħurra],[note] 'The free') is a United States-based satellite TV channel, sponsored by the U.S. government..."

"The station is forbidden from broadcasting itself within the U.S. under the 1948 Smith-Mundt Act concerning the broadcast of propaganda." ( and )
DeBar elaborated on U.S. media propaganda when interviewed by Press TV on Monday, showing documented photographic samples:

"Now the Russians, who conduct satellite surveillance of planet Earth, because they have been prepared for 50 years for a nuclear strike from the United States, said that, on the specific dates that [Gadaffi] charges were delineated that [he] had attacked his people from the air, here are the photographs: there are no planes in the air, there were no aeral activities conducted whatsoever. (Watch: 'US liable for civilian deaths in Libya', Press TV, August 22, 2011)

"This has not made the media in the west at all - including on programs like Democracy Now! and Al Jazeera which is carried on progressive radio networks, if you can believe that, in the United States," he told Press TV.

DeBar wrote Tuesday, "Coverage of the situation in Libya over the past three days, while useless to anyone trying to understand what is actually happening in Libya, nevertheless provides an interesting peek into the modus operandi of the global media that has broad application for the decoding of its coverage of all of the issues that touch our lives." (See: "Media Wars - Many Mouths, One Voice: Libya Coverage Provides a Peek Behind the Curtain," Don DeBar, August 23, 2011)

Targeted Individual reporters for Targeted Killings

The Réseau Voltaire, (Voltaire Network), an international non-profit organisation independent news group, based in Paris , released a brief statement late on Monday about its two journalists in Libya targeted for killings. (Also see: "Obama targeted killings lawsuit spotlights American civilians," Dupré, D. Examiner, September 2, 2010)

"From the Rixos [Hotel], the order was given by so-called "journalists" from the U.S. to bring down Mahdi Darius Nazemroaya and Thierry Meyssan."
The statement was released in an short newsletter by Voltaire news group saying that the individuals who gave the orders "have been identified and their names will be released in due course."

Mahdi Darius Nazemroaya is a Research Associate with the Centre for Research on Globalization, and Thierry Meyssan, is president and founder of Voltaire Network and the Axis for Peace Conference.

Both Nazemroaya and Meyssan are entrenched in Hotel Rixos, the Voltaire news group reported in a written statement.

The targeted killing threats of the independent journalists highlight President Obama's signed Executive Order that the Center for Constitutional Rights defined as "an extrajudicial killing policy under which names are added to CIA and military 'kill lists' through a secret executive process and stay there for months at a time.

This policy 'is plainly not limited to imminent threats" the Center for Constitutional Rights had said in September 2010.

"After the attacks of September 11, the Pentagon began a shift away from its late Cold War–era 'two-war strategy,' premised on maintaining the ability to conduct two major military operations simultaneously, and began to focus instead on irregular warfare against individuals and groups. " ( Emphasis added; Sharon Weinberger, Black Ops: Secret Military Technology in the Age of Terrorism , August 3, 2010)

Weinberger furthers, "The head of U.S. Special Operations Command talks about 'high-tech manhunting,' while Air Force officials describe plans to compress the 'kill chain.'" (Dupré, September 2, 2010)

An interview conducted early Monday morning with Voltaire's Mahdi Darius Nazemroaya showed him in hiding, and trapped in Tripoli. (See embedded Youtube.)

"I'm confined in a place where I can't move," cleary unnerved and appearing to be in a very small space as he spoke, Nazemroaya said.

He described, partially in graphic details, some of the traumatizing events he has seen including massacres by NATO and the children.

"There have been massive , -- atrocious , -- criminal bombings" against the Libyan people he emphatically reported.

"I didn't sleep the other night because the bombings would not stop."

He asked how mainstream reporters can be reporting on what is happening out on the streets when they are in the hotel with him.

The Réseau, (Voltaire Network), according to Wkipedia:

"... systematically attacked the Bush and Sharon administrations. According to the Réseau, the United States are a "hyperpower", a term forged by former minister Hubert Védrine, and all international relations are strongly dependent on the attitude of the concerned nations toward the USA. Thus, any analysis quickly comes back to the USA which they accuse of trying to establish a "new world order", which was the exact formulation that George H.W. Bush used on September 11, 1990 in front of Congress on the 49th anniversary of the Pentagon´s groundbreaking.

In an email, WBAIX radio's Don DeBar, who has remained in regular communications with several independent reporters in Libya, covered Libya there on the ground in 2009, and then, the covered the war on Libyans since its onset, concurred with Nazemroaya about mainstream journalists there.
"Most reporting is being done from inside or near the journalists' hotels," DeBar stated.

"Outside the primary location, snipers have fired at - and in one case, shot - non-mainstream journalists."

According to DeBar, only reporters "embedded with the invaders" have been permitted to shoot footage outdoors.

Libya's media has had its power cut off, so is off the air he said.

In his August 23 report, DeBar wrote:

"The manufacture of events in Libya has been underway since the lead-up to the US-led invasion, including the narrative that enabled the UN resolutions 1970 and 1973 - prominent among these were the claim that the Libyan government was conducting an aerial war against protestors, countered by satellite evidence from the Russian military showing no such attacks took place, and the claim that African mercenaries were firing on protestors, which was both untrue and provoked racist killings of Libyans with African features and skin by rebel gangs." On Press TV, DeBar stated about NATO's war on Libyans, "This is the second stop for AFRICOM [Africa Command], the first direct stop for AFRICOM under Obama's regime. "AFRICOM came online about two months before he was elected but after Cote D'Ivoire - where they carried the elected president out of the country at gunpoint, the French did, the former colonial power - this episode began. "And Libya has played - if you want to believe Nelson Mandela - Libya played a major role in ending apartheid in South Africa, and Muammar Gaddafi in particular played a major role in doing that. He has been active in building a communications infrastructure and a financial infrastructure owned by Africa in Africa."
Peddling Libya War as popular uprising when Libya had human rights obsrerved, unlike Americans having rights violated

Early Monday morning, when KPFA' s Davey D interviewed DeBar about the real on-the-ground situation in Tripoli, DeBar said the war on Libya was peddled as a popular uprising, but Libyans, unlike Americans, have no reason to rebel against their government. (See: Don DeBar, "LIBYA: The Real Deal" Youtube.)

"Unlike Americans," he said, "everyone in Libya owns their own home, a human right -- as well as free education, free health care comparable to the U.S. hospitals, affordable and widely available food - unlike Americans have," he said.

DeBar said on Press TV:

"The people of Libya, by the way, went from being the poorest people on the planet in 1969, by every objective measure, to having the highest standard of living in Africa, and one of the highest standards of living in the Muslim world - housing is owned by the people, free of any mortgages, everyone. It is a human right there under the law - and the entire education system and free healthcare." ( Press TV Transcript )

In Tripoli, "relentless NATO bombings resumed around 10:20 Monday morning against certain objectives that independent reporters say is a massacre," according to Voltaire.

The fighting also resumed around the Rixos Hotel where some Libyan leaders along with the foreign journalists are entrenched.

DeBar said he has been told by some journalists stuck in the hotel, who have been able to call around the city to the many residents they know personally:
"The invaders have been largely turned back. They arrived under severe aerial attacks across the city, including strafing of civilians intended to clear the streets for the invasion.

"They were supplemented with troop landings from NATO naval vessels in the port. This was apparently the source of many of the Qatari personnel."

Three states have offered diplomatic protection to the Voltaire Network team of reporters in Libya the news group stated. "However, trapped in the city, they have no way of reaching the respective embassies."
Turn of media events late Monday evening On Monday, DeBar urged people to visit his Facebook page,!/don.debar where he keeps a long string of information needing to be shared, "especially those in, or in contact with people in, Libya," he stated late Monday. In a dramatic turn of events late Monday night, The Washington Post published an article about the reporting contradictions. "Forces loyal to the fugitive Libyan leader Moammar Gaddafi struck back Monday against the rebel fighters who had swept euphorically into the capital the night before, forcing them to retreat from several strategic locations and tempering hopes that the battle for Tripoli was all but over." "The dramatic appearance Monday night of Gaddafi’s son Saif al-Islam at the Rixos hotel, where the Tripoli-based press corps remains trapped, contradicted the rebels’ assertion the day before that they had captured him and cast into doubt their claim of controlling 80 percent of the capital." DeBar told Dupré in a private email that his Press TV i nterview was recorded at 2:30 pm New York time on Monday, Auguest 22, 2011. "At that time, I questioned the veracity of the claimed capture of Gadaffi's sons and of rebel control of the city of Tripoli. It turns out I was right." "No, I don't have a crystal ball - just good contacts on the ground who don't lie or hold their tongues when they see horrible wrong being done. NATO - that's Obama to the apologists - has done everything to keep this information from you, but the truth will out!"
Press TV asked DeBar , "If the Gaddafi regime has totally fallen, or will fall, how likely is it that the Libyan people will actually go further towards independence and be freer people as a lot of them who have been in the streets, and they have been showing some of them today, are saying? What's the likely scenario in your perspective? DeBar answered, "The likely scenario is colonialism, and the reason for the invasion of Libya is that Libya was one of the places organizing against colonialism of the continent of Africa."